21 april 2009

Tweedup #zld

Het weekend begon vrijdagavond met de Tweedup #zld.

De wat?!?!?

Een bijeenkomst van Zeeuwse twitteraars.

Twitteraars?!?!?

Een soort miniblogjes van maximaal 140 tekens die via de site Twitter kan versturen. Die van mijkan je zien in het kolommetje hier aan de rechterkant. Met een # markeer je woorden om een onderwerp aan te duiden #zld staat dus voor Zeeland en zo staat #sr09 bijvoorbeeld voor 3FM serious request van dit jaar.

Afgelopen vrijdag was de eerste Tweedup Zeeland dus. En samen met ongeveer twintig andere Zeeuwse twitteraars hadden we afgesproken in een gezellig cafe in het centrum van Goes.

Aangezien Twitter wel een soort van hype is zat er zelfs nieuwswaarde aan de meeting op zich en dus was de PZC er met een heuse verslaggever, fotograaf en cameraman. En stond er zaterdag een verslag in de krant en een video op de website van de krant.

Ik ging er zonder veel hoge verwachtingen naartoe. Maar aan het einde van de avond ging ik helemaal voldaan weer terug naar huis.Het was erg leuk om mensen te ontmoeten met wie ik al een tijdje communiceer, maar die ik nog nooit in levende lijve gezien had.

Sommigen kende ik pas een paar weken via Twitter @ted142, @arnehulstein @rene_schrier @wilfreddekok en @annelien40 bijvoorbeeld. (oh ja het apestaartje gebruik je in Twitter om een naam van een gebruiker aan te geven). Anderen zoals @markinbeeld en @marklobbezoo volg ik al langer op hun weblog. Voor allemaal gold dat ik het erg leuk vond om ze persoonlijk te ontmoeten.

Met sommige twitteraars staan er na vrijdagavond concrete afspraken om samen naar het wielrennen en honkballen te gaan kijken. Voor de rest geldt: tot de volgende Tweedup in levende lijve, want het was zeker voor herhaling vatbaar.

1 opmerking:

René Schrier zei

Je had een tikfoutje gemaakt. Het is niet @rene_schier, maar @rene_schrier