02 oktober 2011

Geocaches 1 oktober: #1147 tm # 1153

# 1147: Amiga Scene

Deze zaterdag moest ik in IJsselstein zijn voor een bijeenkomst van mijn andere hobby: waterpolo. Daarom was ik al redelijk vroeg van huis gereden,zodat er nog wat tijd over zou zijn om ook een paar leuke geocaches te vinden.

De oplossing van de puzzel die de cachelocatie moet onthullen, lag al een tijdje klaar. Daarom kon ik vrij gemakkelijk richting het nulpunt van de cache navigeren.

Toen ik op minder dan 300 meter van de cache was, schoot de moed mij een beetje in de schoenen... Toch geen achtertuin / voortuin cache. Nee hoor, niets van dit alles. Een vakkundig en netjes verstopte schat was wat ik er aan trof. Mooi en zorgvuldig gemaakt. Leuk om te vinden.

# 1148: *MZLE2010* Brugzicht twee

Na het bezoekje aan de Amiga Scene ging het weer het mooie landschap in. Over de dijk, met opkomende zon, een hardloopster, een wielrenner. Ik miste alleen de boten op de rivier. Die waren er helaas niet.

Op het parkeer coordinaat heb ik mijn auto geparkeerd en ik ben toen nog even over de dijk gelopen. De kou van de lucht in combinatie met de warmte van de zon. Dat is altijd fijn in de ochtend.

# 1149: Tuitix en Trackix en de Ronde van Lopix 5

Na de tweede brugzicht cache, moest ik de dijk weer af en de polder in. Precies bij deze cache was ook een goede plek om de auto neer te zetten.

Het is kennelijk ook een goede plaats om honden uit te laten. En die hond was wel erg sloom en dus zijn baasje ook. Na een tijdje gewacht te hebben, verdwenen de dreuzels en kon ik de cache snel loggen. Eigenlijk veel te snel, want deze cache is werkelijk erg mooi gemaakt en verdient eigenlijk veel meer aandacht. Een toppertje qua uitvoering is dit dus.

# 1150: De Magische Kubus

De oplossing van deze cache had ik al een tijdje in mijn bezit en nu kon ik hier dan ook werkelijk een keer naar toe om te gaan loggen.

De locatie is mooi! Wat een uitzicht en wat mooi met de dauw nog op de velden. Alleen... die zendmast aan de achterkant. Tsja dat hoort erbij in Nederland.

# 1151: **MZLE2007** Wie aan Lopik denkt, denkt aan ......

Na het loggen van de magisch kubus kon ik eindelijk een keer bij deze cache stoppen. Hier ben ik al vaak, nee heel vaak langs gereden. Vroeger, toen ik nog in De Meern woonde nog meer dan nu.

De cache werd relatief snel op zijn verstopplek gespot. Wat een sterke magneet!

# 1152: Tuitix en Trackix en de Ronde van Lopix 6

De caches van deze ronde van Lopik begint me steeds meer boeien. Her en der had ik er al twee eerder gevonden. En na nummer 5 eerder op deze ochtend, was ook nummer 6 weer erg goed.

Het laatste stukje heb ik bewust gelopen, want met dit mooie weer wil ik wel buiten zijn.

# 1153: Dwars door IJsselstein: Zenderpark

Vlak voordat ik mijn eigenlijk doel bereikte bij het Cals College, kon ik ook deze cache nog meepikken. Deze was niet heel moeilijk, zeker niet omdat er weinig mensne in de buurt waren. Dat kan hier denk ik wel heel anders zijn.

Geen opmerkingen: