28 april 2009

Gefloten in Tilburg (2x)

De eerste keer dat ik in De Drieburcht in Tilburg mocht fluiten was vorige week. De laatste keer dat ik daar mocht fluiten was afgelopen zaterdag. Toen ik vroeg of alle lampen in de middelste rij lichten ook aan mochten, bleek dat die allemaal kapot zijn en niet meer vervangen worden. De Drieburcht wordt in augustus 2009 gesloopt.

Vorige week stond ik voor twee wedstrijden ingedeeld. De eerste wedstrijd was een dameswedstrijd uit de eerste klasse tussen Warres en PSV. De ploegen waren de hele wedstrijd aan elkaar gewaagd. Hierdoor bleef het tot het eind spannend. Badpak trekken bleek erg populair in de wedstrijd en dat mag niet. Uiteindelijk won Warres met 7 – 6. Gezien de stand was dat een verrassende uitslag, gezien het spelbeeld zeker niet.

De tweede wedstrijd was tussen de nummer één na laatst (TRB-RES) en de ploeg met de minste verliespunten (DIO) in de tweede klasse A van de heren. Hierin moest ik tot twee keer toe een vergaande beslissing nemen. Eerst mocht een speler van DIO met een uitsluiting met vervanging (UMV) het water verlaten wegens spelbederf. Nog in dezelfde eerste periode verdween er nog een speler van DIO uit het bad. Dit keer met een uitsluiting zonder vervanging vanweg een poging tot een kopstoot. Uiteindelijk won DIO toch. Het klasseverschil was te groot.

Afgelopen zaterdag speelde TRB-RES opnieuw en moest ik ze opnieuw fluiten. Ook dit keer verloren ze van De Dokkerlaars. Het was een leuke pot met wisselend spel naar twee kanten. Twee ploegen die lekker wilde ballen. Het was een fijne wedstrijd om te fluiten en dus een mooie afsluiting van het reguliere seizoen.

Geen opmerkingen: